Kalinichta!! - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Sofie Enden - WaarBenJij.nu Kalinichta!! - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Sofie Enden - WaarBenJij.nu

Kalinichta!!

Door: sofieingriekenland

Blijf op de hoogte en volg Sofie

05 Juni 2011 | Griekenland, Nidri

Kalimera, ti kaneis? Mijn grieks wordt met de dag beter, of te wel in het grieks, cala! Ik probeer zo veel mogelijk griekse woordjes te onthouden en ik schrijf ze allemaal op in een notitieblokje. De grieken vinden het namelijk hartstikke leuk als je iets terug kan zeggen in het Grieks, dus ik doe mijn best!

Van de week had ik weer transfer, en ik zat met een andere griekse chauffeur op de bus, Gristos. Echt heel heel grappig mannetje! Ik heb heel de rit in een deuk gelegen door hem! Je moet het even voor je zien; ik had een muggen bult op mijn boven been, dus ik moest mijn rokje wat omhoog doen om even snel te kunnen krassen. Haha dit ging natuurlijk weer niet ongezien en net op het moment dat ik dacht even snel krassen keek Gristos dus naar mij, nou serieus, je had hem moeten zien lachen! Hij sloeg meteen een kruis (zoals Henkie dat ook altijd doet!!) De gasten op de bus vroegen zich zelf volgens mij wel af wat er daar voor zich afspeelde in de bus! ;)

Deze week heb ik 35 gasten opgehaald van de luchthaven! Dus mijn groepje wordt steeds groter! Ik heb gisteren 2 info’s gegeven en bij mijn eerste info waren er maar liefs 25 man! En dat is echt heel veel voor een groep van 35! Bij de 2e accommodatie waren er nog eens vier, en dat wil dus zeggen dat ik bijna iedereen heb gezien met mijn info’s! Dat is heel mooi want ik heb ook al gelijk wat excursies en auto’s weten te verhuren! Vandaag had in ook een info bij Villa kazazis bij mijn vriend Spiros. Dit is de eigenaar van het resort, en ik trek altijd maar ruim de tijd er voor uit om hier mijn info’s te houden, want bij Spiros kom ik zo maar niet weg! Hij wil altijd even dat ik kom buurten. En hij zegt ook altijd, Oh Sofia, you make me so happy. You’re allways have a smile on your face when i see you! En aangezien ik vandaag daar toch maar mijn enigste info daar had ben ik dus nog even bij hem aan de bar gaan zitten.

Verder vind ik de info’s echt super leuk om te geven. Ik krijg ook van gasten veel complimentjes dat ze vinden dat ik het zo leuk doe, en als ik dan vertel dat dit pas mijn eerste seizoen is en dat ik een stagiaire ben zijn ze allemaal heel verbaasd. Eentje vroeg al meteen; waar is je beoordeling lijst, dan zal ik hem wel eens even voor je invullen meid! Haha hartstikke leuk! En als de week dan weer voorbij is en ik ze netjes terug afzet bij de luchthaven komen ze me handjes geven en bedanken voor de goede zorgen, super fijn toch! Verder heb ik tussen het harde werken door gelukkig echt nog behoorlijk wat vrije tijd. Dymph en ik hebben besloten deze vrije tijd voortaan door te brengen aan het strand! Voor €2,50,- huren we dan een bedje en daar liggen we dan, als 2 griekse goden in Griekenland!

Verder ben ik van de week in mijn TUI outfit eens op pad gegaan voor een fietsje. Dymph heeft die namelijk al een tijdje (zij heeft weer geen auto) en ik was stiekem best wel een beetje jaloers op haar. Dus ik dacht, ik ga zelf eens wat proberen te regelen. Serieus met je TUI outfitje krijg je hier in Nidri echt volgens mij ALLES voor elkaar! Dus zo ging ik even langs bij een fiets&scooter verhuurder. Nog geen 5min later was ik weer weg, MET fiets! Haha! En het mooie is nog, dat ie er helemaal niks voor wou hebben! Wel heeft ie er een dikke vette sticker op geplakt van zijn bedrijfje, dus ik ben zeg maar gewoon fietsende reclame voor hem! Het is ideaal voor in Nidri, want het is hier echt een grote chaos voor met de auto. Dus als ik s’avonds wat wil gaan drinken in de haven laat ik mijn autootje voortaan mooi staan en pak ik mijn fiets!

Verder zijn Dymph en ik vorige week gaan stappen in Lefkas stad. Echt een gave stad is dit zeg! Toen we daar in de Karma’s stonden (discotheek) kwamen we Stathis nog tegen. Dit is de eigenaar van restaurant Simfosio hier op de boulevard in Nidri. En hier mogen Dymph en ik gratis eten en drinken, en het is echt heerlijk daar! Verder werkt bij Simfosio ook mijn tegen over buurman, en met zijn viertjes gaan we dan ook geregeld na borrelen bij het restaurant of in Biblos een cafeetje hier in Nidri.

Het is hier dus allemaal heel erg gezellig in Nidri! Ik hou het hier voorlopig nog wel vol. Verder ben ik van de week tijdens mijn vrije uurtjes de watervallen net achter Nidri gaan bezoeken. Mijn gasten vertelde allemaal dat ze er super mooi bij lagen (omdat het de afgelopen tijd hier nog best wel wat geregend heeft staan ze niet droog!). Ik was heel erg benieuwd en wou het wel eens met mijn eigen ogen gaan bekijken. En het was inderdaad echt schitterend!! (check foto’s!)
Van de week ben ik ook met mijn autootje naar Parga gereden! Zelf, in mijn eentje!! Ik was stiekem best wel trots op me zelf dat ik dit durfde haha, en dat ik anderhalf uur later ook op de juiste plek was aangekomen (zonder tomtom of andere routebeschrijvingen). Ik heb toen met Yvonne nog wat administratie gedaan en zijn toen savonds wezen uiteten aan de boulevard in Parga. Het enige probleempje was dat het zo gezellig was, en het dus eigenlijk ook al een beetje laat was. Maar ik kon niet in Parga blijven want ik had de volgende dag een vroege transfer. Klein puntje; op de weg van Parga naar Lefkas staan bijna geen lantarenpalen en ik schrok me eigen dan ook een hoedje toen er opeens een berggeit de bosjes uit kwam gelopen en ik dus heel hard op mijn rem moest trappen. Een klein beetje verdwaald en 2 uur later kwam ik gelukkig weer aan in Nidri. Ik weet wel dat ik voortaan dat stuk in het donker in ieder geval niet meer ga rijden.

Ik denk dat ik jullie wel weer genoeg op de hoogte heb gehouden met dit verhaal. Wat een mens toch allemaal niet mee kan maken in een weekje tijd! Ongelofelijk!
Tot snel weer lieve mensen, en vergeet niet ook mij op de hoogte te houden!!
Xxx Sofie

  • 05 Juni 2011 - 16:57

    Tijn:

    Sofietje, leuk verslag weer!! Vergeet je niet een keer n foto te uploaden van je auto? Wil m wel eens zien haha! Geniet nog van je tijd daar! Hier gaat oook alles goed. Gister is jullie Ruben hier opstap geweest, top avond en veel gelachen! Xx Tijn

  • 05 Juni 2011 - 17:01

    Sofie Van Den Enden:

    Haha beter van niet tijn;)

  • 05 Juni 2011 - 19:09

    Ank:

    Ha Sofieke!

    Wat een verhalen weer!
    Super leuk en prachtige foto,s vooral van die watervallen.
    Je bent al lekker bruin zo te zien!

    groetjes en tot horens xx ank

  • 05 Juni 2011 - 20:39

    Frank:

    Heel mooi verhaal. Ik zie het helemaal voor me. Tante Corrie zou trots op je zijn zoals jij alles voor elkaar krijgt. Kom je nog terug? Tot over 14 dagen.

    Frank

  • 05 Juni 2011 - 20:56

    Marian:

    Ha Sofie,

    je hebt een talenknobbel!! Zoveel grieks al!! Een plezier om al je verhalen over je belevenissen te lezen.

    Jassoes en kalinichta,
    Marian

  • 05 Juni 2011 - 21:33

    Renie,Paul,Eline,Jel:

    Ha Sofie,
    Wat fijn dat je het daar in het mooie Griekenland zo goed naar je zin hebt en dat de transfers goed verlopen. Wederom een mooi verhaal om te lezen met belevenissen die alleen jou ;-) kunnen overkomen. Slim om zo een gratis fiets te regelen. Hebben ze daar ook scooters?? ha ha je zult nog parkeerplek te kort komen bij je appartementje. En dan ook nog voor noppes eten. Kijk maar uit anders kom je nog als miljonaire terug. Hier in Oirschot alles oké. Groetjes van ons allen. Doeiiiiiiiii

  • 06 Juni 2011 - 09:31

    Kristy En Ruben:

    Heey Meid!
    Wat heb jij het toch goed bekeken allemaal! Ideaal dat je alles voor elkaar krijgt! ;)
    Super leuk verhaal ook weer! We kijken weer uit naar je volgende avonturen!
    Enne we houden je op de hoogte van de roddels!;)
    Liefs xxx Kris en Ruben

  • 06 Juni 2011 - 15:10

    Kristy R:

    Haa meid!

    Wat super om je verhaal weer te lezen.

    Wat een avondtuur zeg;)
    Jij maakt wel veel mee daar!

    Meid geniet ervan en werk ze nog!

    Tot snel weer!

    Xx Kristy

  • 06 Juni 2011 - 21:15

    Ruben:

    hee zussie,

    als ik je verhalen zo lees, begin ik me nu toch wel af te vragen of je nog wel naar huis komt! Je verhalen zijn echt leuk om te lezen.. Heb vandaag bij ons karlijn gegeten en ben vat weekend in amsterdam wezen stappen.. Wat hebben wij gelachen!

    Ben blij dat het je daar allemaal zo goed af gaat!

    Wanneer zullen we een keertje skypen?

    Xxxx ruben

  • 06 Juni 2011 - 21:15

    Ruben:

    hee zussie,

    als ik je verhalen zo lees, begin ik me nu toch wel af te vragen of je nog wel naar huis komt! Je verhalen zijn echt leuk om te lezen.. Heb vandaag bij ons karlijn gegeten en ben vat weekend in amsterdam wezen stappen.. Wat hebben wij gelachen!

    Ben blij dat het je daar allemaal zo goed af gaat!

    Wanneer zullen we een keertje skypen?

    Xxxx ruben

  • 07 Juni 2011 - 07:22

    Anique:

    Hee Sofie!

    Ten eerste moet ik je zeggen dat je reisverslagen steeds leuker zijn om te lezen. Hiermee bedoel ik qua schrijfstijl dan.
    Je bent er wel gauw aan gewend ;)
    Maar echt leuk om te lezen hoe erg je het daar naar je zin hebt en goed het werk je af gaat.
    Al heb ik daar nooit aan getwijfeld, Sofie buurt alles wel aan elkaar! :)
    Goed om te horen dat je zo geniet en dat je ook lekker aan jezelf denkt!
    Ik denk dat de toeristen daar verzekerd zijn van een leuke/mooie vakantie, mede dankzij jou!

    You go girl!xx

  • 08 Juni 2011 - 16:34

    .....:

    We zijn nu op de verjaardag van Ria, je krijgt de groetjes uit Leende!!
    Rob wou iets op je site zetten, maar uiteraard mag ik weer typen! ;)
    Succes nog daar en tot september!!
    xxxx Rubke en Klijn

  • 09 Juni 2011 - 14:27

    Arno En Erna:

    Hey Sofie
    Wat een leuk verhaal weer, we kunnen je goed volgen zo. Je maakt inderdaad veel mee, maar dat moet ook. Leuke foto's en je ziet er stralend uit, lekker bruin!! Groetjes uit Oirschot ook van Opa en Oma

  • 10 Juni 2011 - 16:21

    Bente:

    Zo, jij hebt het weer goed voor elkaar met je fietsje!!
    Ik zie ook dat we ongeveer rond de zelfde dag terug komen. Geniet nog van je tijd daar en tot je volgende bericht,
    Xx Bente

  • 10 Juni 2011 - 22:13

    NELLEKE:

    HA DIE LIEVE FIETJE

    IK HEB FF GELEZEN WAT JR WEER ALLEMAAL MEEGEMAAKT HEBT DE AFGEL. WEEK. GEWELDIG TOCH.IK BEN VANAVOND TERUGGEKOMEN SAMEN MET JE PAPA. WIJ HEBBEN HET OOK ERG LEUK GEHAD IN DUITSLAND. IK HAD HET VOOR GEEN GOUD WILLEN MISSEN, MAAR JE HOORT HET VOLGENDE WEEK WEL VAN PAPA. JE WORDT ER WEL MOE VAN MAAR JA ZO METEEN MAAR NAAR MIJN NESTJE TOE.HEB JE DE PASTA AL UITGEPROBEERD? HIER IS ALLES ONDER CONTROLE DUS HEB GEEN NIEUWTJES.GROETJES EN TOT DE VOLGENDE LEGENDE. DIKKE KUS VAN WIM,EVELYNE ROBERT+ROWAN EN VAN IKKE XX EN TOETEMELOETE.

  • 12 Juni 2011 - 21:51

    Pim:

    HA fie,
    Effe bijgelezen en weer helemaal op de hoogte van je geweldige avonturen.
    Geniet ervan en we skypen, Yamas!!!
    Liefs Pim

  • 27 Juni 2011 - 19:54

    OPA Van Den Enden:

    Hoi Sofie hoe is het in het verre Griekenland, je zusje Karlijn is vandaag weer naar Nederland vertrokken vanuit Portugal ze heeft ons een bezoekje gebracht erg leuk
    Hier bij Corry en Rien is het heerlijk toeven,het weer is uitstekend dus we hebben nog wat te goed voor jou en je vaderen moeder nog een fijne en leerzame tijd in Griekenland Veel groetjes van Corry ,Rien en mijzelf.
    het allerbeste

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 1946
Totaal aantal bezoekers 48167

Voorgaande reizen:

03 Mei 2011 - 20 September 2011

Stage TUI, Lefkas/Parga Griekenland

Landen bezocht: