Over de helft al weer! - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Sofie Enden - WaarBenJij.nu Over de helft al weer! - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Sofie Enden - WaarBenJij.nu

Over de helft al weer!

Door: Sofieingriekendland

Blijf op de hoogte en volg Sofie

21 Juli 2011 | Griekenland, Nidri

Dag lieve vrienden en familie!

Het is al weer 2,5 maanden geleden dat ik het koude kikkerlandje met de erpels, appelmoes en de polonaise heb achtergelaten en heb ingeruild voor souvlaki, tzatiki, en de sartaki in het mooie warme en vooral zonnige Griekenland.

Wat gaat de tijd hier snel zeg, het idee dat ik over 2 maandjes al weer thuis ben, geeft me een heel dubbel gevoel. Aan de ene kant weet ik zeker dat ik het fijn vind om weer terug naar huis te gaan, wat ze altijd zeggen; 'het mooiste van op reis gaan is het thuis komen' geloof ik misschien ook wel. Maar het idee om strakjes van iedereen hier afscheid te moeten nemen, zal misschien nog eens zo zwaar zijn als het afscheid op Schiphol(wat voor mij al heel zwaar was haha). Omdat je weet dat je sommige misschien wel nooit meer terug zal gaan zien.. Daarbij komt ook nog eens dat Nidri echt als thuis komen voelt.

Gisteren om 18.30 ben ik naar Parga gereden. Samen met Yvonne (TUI) & Yvonne (OAD) ben ik naar de Griekse avond geweest in Valtos Beach! Een super gezellige avond met goede muziek,dans eten en vooral de vele lekker wijntjes! Ik heb zelfs nog een dansje gedaan op een tafel (ik was weer de pineut want ze plukte mij uit het publiek, afijn.. ik ben de flauwste niet!;))
Het was een super gezellige avond en na de griekse avond in Valtos beach zijn we nog even het nachtleven van Parga onveilig gaan maken! Met zijn 3e zijn we helemaal weg van de Mojito's dus die hebben we dan ook een aantal benuttigd.
Om 06.00 in de ochtend verlieten we moe (en maar een beetje zat) Veranda bar.

Vandaag hebben we lekker de heledag op strand gelegen bij Valtos beach, en ik ben nu net weer thuis! Parga is echt super leuk, maar voor mij voelt Nidri echt als thuis, in Parga heb ik wel altijd meer een vakantie gevoel, misschien omdat het voor mij nog een beetje onbekend is.
Ergens volgende week gaan we met zijn 3 (Yvonne, Yvonne, & Ik) naar Ioannia om te shoppen!! jaja helemaal in Ioannina, maar hier zitten geen echte grote steden in de buurt met fatsoenlijke kleding winkels (lees: Mango, Zara, H&M etc) alleen maar van die souvenier winkeltjes hebben ze hier, waar ze ook nog eens overal het zelfde verkopen.
Vanuit Parga is Ioannia ongeveer nog een uurtje rijden (is hoofdstad van de provincie Epirus).

Verder heb ik nu al 2 aankomsten gehad met een groter aantal gasten als in Parga, haha! Dus het toerisme hier begint nu lekker op gang te komen, mag ook onderhand wel. Al vind ik het nog wel mee vallen met mijn aankomsten, meestal zit ik zo op ongeveer 30/45 personen per aankomst, dus zeg zo'n +/- 80 mensen in de week. Goed te doen!
Het hoogseizoen is begonnen en ik heb nog steeds een zee van tijd. Beetje overdreven, want als ik werk, werk ik ook hard, maar tussen door heb ik best wel wat vrije uurtjes, en dan kan ik natuurlijk lekker aan het strand gaan liggen! (of op bed bij mijn waaier). De afgelopen weken is het hier echt snik heet geweest, tegen de 40 graden aan, en ik kan jullie zeggen in een uniform (; hoge kokerrok, blousje + giletje, & SJAALTJE (hoe verzinnen ze het!!) ) is dit best wel een beetje afzien!

Het had trouwens wel een reden dat jullie zolang niks van mij gehoord hadden, mijn adapter van mijn laptop was namelijk afgebroken en er moest dus een nieuwe worden aangeschaft. Uiteindelijk via Makies, van restaurant Makies in Lygia waar Carina en ik geregeld samen gaan uit eten heb een een zaak weten te vinden in Lefkas waar ze adapters verkochten. Dus ik ben weer helemaal happy!
Over 12 dagen komen Stan Ank Huub en Bob al!! Gaat zo snel! Daarna nog 5 weekjes en dan komen Karlijn & Rob, en als die naar huis gaan vertrek ik zelf ook 3 dagen daarna. En dan ben ik weer in Nederland!!

ik hou jullie nog op de hoogte!
Veel lieve groetjes en xx van een Nederlands meisje wat leeft als een god in Griekenland!!

  • 21 Juli 2011 - 18:07

    Kristy R:

    Haa meid!!

    Wat weer een super leuk verhaal om te lezen.
    Ook al heb je net gesproken, zijn er toch weer dingen, die ik nu anders lees.. Hahah..

    Geniet en werk ze nog daar meid!

    Ik spreek je snel weer!!

    Dikke kus, Kristy

  • 21 Juli 2011 - 18:27

    Frank:

    Ja Sofie het begint al aardig op te schieten. Dat je het gezellige Nidri gaat missen als je thuis bent kan ik me goed voorstellen. Ik vond het in ieder geval een prima vakantieplek. Het achterland is er ook geweldig mooi. Je hebt er je draai helemaal gevonden en dat heb je helemaal zelf moeten doen en dat is knap. Het gaat je allemaal zo gemakkelijk af waardoor je ook nog tijd en oog hebt voor andere dingen. (stappaen, zonnen).
    Ga zo door, geniet er van want het is inderdaad zo voorbij.
    xx papa

  • 21 Juli 2011 - 19:13

    Marian:

    Ha Sofietje,

    Elke keer weer leuk om nieuwe verhalen te lezen. Dat je in zo'n korte tijd zo je draai vindt en ook nog in je eentje!! Goed hoor!! Ik ga zeker ook nog eens ooit een keer naar Nidri. Geniet er van, ook van het weer, hier kwakkelt het nog al.

    Groetjes
    Marian

  • 21 Juli 2011 - 19:55

    Anique:

    Hee Aega! ;)

    Leuk om weer eens wat van je te horen, fijn dat je daar 'n adapter kon kopen!
    Tof om te horen dat je het daar zo naar je zin hebt & dat je genoeg dagen hebt om van het mooie land/weer te genieten! (moet ook gebeuren he)

    Have fun meid & we horen van je.

    xx

  • 21 Juli 2011 - 20:40

    Nelleke:

    Lieve Sofie

    We hebben het verhaal weer gelezen. Het was weer kei skon. Jullie pap en mam zijn net weg en we waren tegen elkaar aan het zeggen dat je het geweldig doet daar maar .....dat je wel af zult moeten kicken als je weer terug bent. Maar ja een Hollands gezegde: Wie dan leeft wie dan zorgt. Voorlopig maken ze jou geen poep. En dan over een paar dagen dieje witte met zijn familie op bezoek.Geniet er nog want de tijd is zo als je weet zo om. Hier is alles o.k. Lekker Hollands vakantieweer, dus veel nat. Groetjes van ons allemaal rn een dikke moel.
    WNERR.

  • 21 Juli 2011 - 20:40

    Nelleke:

    Lieve Sofie

    We hebben het verhaal weer gelezen. Het was weer kei skon. Jullie pap en mam zijn net weg en we waren tegen elkaar aan het zeggen dat je het geweldig doet daar maar .....dat je wel af zult moeten kicken als je weer terug bent. Maar ja een Hollands gezegde: Wie dan leeft wie dan zorgt. Voorlopig maken ze jou geen poep. En dan over een paar dagen dieje witte met zijn familie op bezoek.Geniet er nog want de tijd is zo als je weet zo om. Hier is alles o.k. Lekker Hollands vakantieweer, dus veel nat. Groetjes van ons allemaal rn een dikke moel.
    WNERR.

  • 22 Juli 2011 - 05:26

    Kristy K:

    heeey meid!
    Wat een leuk verhaal weer!
    Gezellig zeg dat je zo'n leuke dingen onderneemt!
    geniet nog maar heel hard daar! Nog ff en je hebt weer bezoek!:)
    tot snel weer!! Xxxxx kristy

  • 22 Juli 2011 - 08:42

    Mama:

    ha meisje, altijd leuk om te lezen hoe het je vergaat in dat mooie griekenland. Dat je je daar helemaal thuisvoelt wisten we natuurlijk al. wat heb jij een leuke tijd daar!!!!!!!!!!!! Maar ja eerlijk is eerlijk dat maak je er zelf ook van, Geniet nog maar lekker daar. kus mama

  • 22 Juli 2011 - 14:10

    Loudy:

    Hey meid,

    Leuk om weer een verhaaltje van jou te lezen! Ik krijg er zelf zin in de vakantie van! Maar voor mij is het nu ook nog maar een paar daagjes gelukkig! Geniet ervan en dan zie je snel je mannetje weer!

    x Loudy

  • 22 Juli 2011 - 15:54

    Karlijn & Rob:

    Hee Fietje,
    Ik kan haast niet wachten om je weer te zien!!! Ik word steeds meer nieuwsgierig naar het land wat nu je "thuis" is!! Maar met jou verhalen kan ik wel alvast wegdromen naar onze vakantiebestemming over een paar weken!
    Maar Stanneke mag eerst!!
    Geniet er nog maar flink van...
    Tot over een dikke 6 weken!!!
    xx Katie en Rubke

  • 23 Juli 2011 - 10:20

    Yvon-Sander:

    Hey chicky,

    Goed om van je te horen :) Is alweer een tijdje geleden. Maar zo te lezen vermaak je je wel!
    We moeten snel weer is effe buurten...

    Enjoy nog effe!
    Xxx

  • 23 Juli 2011 - 17:03

    Marijke De Jong:

    hoi sofie,

    mijn dikke vette excuses dat ik niets van mij heb laten horen uhm.
    heb van je vader jou vacantieverslagen mogen lezen
    tof hoor. al die wijntjes nou nou ik
    klap helemaal dicht jullie pap zit te
    kijken of ik het wel goed doe, heus wel.ik heb gehoord dat je over 2 maandjes weer thuis bent. wat gaat die tijd toch snel.

    dikke kus marijke


  • 25 Juli 2011 - 10:13

    Paul,Renie,Eline,Jel:

    Ha Sofia,
    Fijn hoor dat je je zo goed vermaakt daar, maar ja je zit daar ook wel prachtig.
    Wij zijn dus weer terug uit het ook wel mooie Frankrijk, en ook daar was de temp. heerlijk , dik 30 graden dus volop genieten.
    Gisteren nog bij jullie thuis geweest, dus gezellig bijgekletst.
    Groetjes van ons allemaal.
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 25 Juli 2011 - 14:19

    Arno En Erna:

    Hey Sofie
    Leuk om weer eens een verhaal te lezen, wat een leuke stage. Geniet er nog maar van. Zo ook van je bezoek de komende weken, leuk om hen ook alles te laten zien. Veul groetjes uit Oirschot.

  • 26 Juli 2011 - 15:30

    Ank:

    Hey Sofieke!!

    Lees net je verhaal pas, leuk!!
    Zei vanmiddag nog niet te geloven maar over een weekje zijn we in Griekenland en zien we Sofieke weer!
    Zodra we thuis zijn snel de tickets uit printen, wasje draaien, en maar niet teveel meenemen (haha).
    We hebben er zin in!!
    Tot volgende week!

    Groetjes Ank
    ps ook van Huub Bob ennuh Stanxxxx

  • 01 Augustus 2011 - 20:30

    Mama:

    hoi sofie
    veel plezier deze week met stan bob ank en huub. ben benieuwd hoe hun je tweede thuis vinden. beetje jaloers ben ik wel. geniet van deze week en een dikke kus van papa en mij

  • 29 Augustus 2011 - 12:37

    Susan Van Grunsven:

    Ha Sofie

    Hoe gaat het? Is het nog vol te houden? Bernice wil wel graag richting huis, ze telt de dagen af.

    Had de drop gesmaakt? Zo toevallig dat onze kennissen net naar Parga/Lefkas toegingen en dan jou als reisleidster treffen. Wel leuk.

    Ik zou zeggen geniet nog maar lekker een week of 3 van zon, zee en strand want hier gaat het richting herfst.

    Groetjes en tot ziens een keer in Deurne.

    Susan

  • 29 Augustus 2011 - 12:41

    Sofie:

    Hee Suzanne!
    Jaa heerlijk die drop!! Ik had bernice ook een smsje gestuurd om jullie te bedanken! Echt super leuk om na zo´n lange tijd weer van een zak drop te kunnen snoepen! ;)!
    Ik tel de dagen ook af hoor. Maar ach ik hou het hier nog wel even vol, al ben ik heel blij als ik strakjes weer fijn thuis ben! Ik zal als ik terug ben snel een keertje de auto pakken richting Deurne op bij te buurten!!
    xxx Sofie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 617
Totaal aantal bezoekers 48110

Voorgaande reizen:

03 Mei 2011 - 20 September 2011

Stage TUI, Lefkas/Parga Griekenland

Landen bezocht: