Nog 19 dagen te gaan! - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Sofie Enden - WaarBenJij.nu Nog 19 dagen te gaan! - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Sofie Enden - WaarBenJij.nu

Nog 19 dagen te gaan!

Door: Sofieingriekendland

Blijf op de hoogte en volg Sofie

01 September 2011 | Griekenland, Nidri

Dag lieve vriendjes vriendinnetjes familie en kennissen!

Zo, dat is al weer even geleden.
De laatste keer dat ik mijn verhaaltje posten was ik op de helft. En nu ben ik over 3 weekjes al weer thuis. Wat is de tijd gevlogen zeg!

Zoals jullie allemaal weten heb ik bezoek gehad!
Huub Ank bob en Stan waren langs geweest. We hebben echt een super toffe week gehad met zn 5e en hebben allemaal leuke dingen gedaan samen! Met een bootje weg geweest, Meganissi bezocht. Scootertjes gehuurd en lekker het eiland rond gecrosst! Het was echt een super leuke week, die helaas genoeg ook weer veelste snel voorbij was.. Dat vond stan ook.. Hij kwam dinsdags de 9e aug terug en zat zaterdag de 13e alweer in het vliegtuig terug naar mij :D haha. Echt super tof!
We hebben met zijn 2tjes dan ook echt een super toffe tijd gehad, en ik denk dat we met een scootertje wel het hele eiland over zijn geweest! Ik zelf heb ook scootertje gereden met Stan achterop. Haha Sofie scheurt makkelijk 80kmpu de berg af hoor! ;) Ook zijn we samen 2 dagen naar Parga geweest met een overnachting. We hebben vooral lekker genoten samen en zijn naar de acheron geweest. Dat is een rivier in de buurt bij Parga bij het plaatje Gliki. Ik zal de foto's er bij zetten zodat jullie het kunnen zien. Maar dit was echt ontzettend mooi! We hebben de hele wandeling gelopen door het water! Maar omdat dit water van de bergen komt was het echt ijs en ijs koud, maar zeker de moeite waard!

Verder hebben we vooral de 2 weken dat Stan hier was heel veel dingen samen gedaan, lekker wezen uit eten, zons ondergang kijken vanaf het Gira strand, Lefkas stad bezocht, mee op de excursie Sunset & Stars geweest, veel met een scootertje het eiland rond gegaan etc etc!Voor mij voelde het ook echt als vakantie en ik ben ook heel blij dat Stan een beetje aan het einde van mijn stage is gekomen. Ik denk dat ik het anders misschien niet had vol gehouden. Ik verlang steeds meer na huis en na mijn vrienden en de Harlekyn. 4,5 maand is toch lang. En ik begin me ook steeds meer te irriteren aan de griekse 'mentaliteit'. Altijd maar ziga ziga. (wat betekent rustig rustig..) dit geld voor bijna alles, behalve in het verkeer, want dan kan het niet hard en snel genoeg bij de Grieken..(geen wonder dat hier om de 100m een altaartje staat!)
Ook ben ik de afgelopen weken veel bezig geweest met de advertenties voor ons bestemmingsboekje, nou probeer maar eens afspraken te maken met de grieken, het is verschrikkelijk en haast onmogelijk.. Met als resultaat dat ik pas 5 advertenties heb, en eigenlijk moeten het er 7 zijn, ik hoop dat die laatste 2 me ook nog gaan lukken, maar dat moet gewoon goed komen! Ik heb er nog 2 die wel willen maar nog niks getekend hebben, dus hopen maar dat ze deze week eindelijk gaan tekenen!
Nog 19 dagen, en dan ben ik weer thuis. Al zal dat ook even wennen zijn.. Geen telefoon meer bij me te hoeven dragen waar iedereen me 24/7 op kan bellen. Geen klachten meer die ik op ieder moment van de dag maar even op moet kunnen lossen en geen zon meer! Dat laatste is het enige wat ik wel echt ga missen!! ;) Ik heb hier al in geen 3 maanden een druppie zien vallen.. Het is hier dan ook zo ontzettend warm, dat ik tijdens mijn meetings in de felle zon de zweetdruppeltjes langs mijn benen af voel lopen!! Het is hier dan ook in het hoogseizoen 40+ geweest en mijn TUI uniform bestaat uit een hoge rok, een blouse, gilletje en een sjaaltje..dus terwijl mijn gasten in zwembroeken en bikini's aansloten bij mijn meetings. Stond ik er bij gekleed als of we nog de Nederlandse tempraturen hebben.
Verder maak ik in het werk nog wekelijks rare en grappige dingen mee. Bijna iedere transfer kom ik wel weer terug met een lachwekkend verhaal waardoor Carina dan weer helemaal in de deuk ligt. Zo heb ik een paar weken geleden bijna een zatte toerist onder de bus gehad, die kerel was wel zo stom dronken (geen gast van mij hoor!!) dat ie in een keer uit het niets de bosjes uit sprong voor onze bus (zijn het geen berggeiten, dan zijn het wel dronken toeristen!! ;)).
Mijn buschauffeur spreekt geen woord engels dus ik mocht me er ook mee bemoeien, maar toen liep het een beetje uit de hand, ze begonnen te duwen en te trekken, dus toen ben ik heel dapper als dat ik ben, maar terug de bus in gesprongen en heb ik de politie gebeld. Achja en zo blijf je lekker bezig! Het werk als hostess is ontzettend leuk. Maar naar 4,5 maand ben ik het ook helemaal beu. Constant moet je aardig vriendelijk en vooral een lach op je gezicht hebben. Nu ben ik van mezelf al vaak opgewekt en vrolijk, maar ook ik heb ooit een baal dag, en dit mag dan natuurlijk nooit zichtbaar zijn. Verder vind ik de verantwoordelijkheid die je hebt erg leuk, maar na 4,5 maand ook erg vermoeiend. Mensen denken echt altijd maar dat je overal een antwoord en een oplossing op weet. En als je na een drukke dag eindelijk thuis bent, ligt er nog werk genoeg, want er moet nog opgeruimd worden, de was moet nog uitgehaald worden, en de was wat op de draad hangt is ook onderhand wel droog, dus al met al, 4,5 maand is lang genoeg!!
Ik zie jullie over 19 dagen!!

Ps. sorry voor het lange wachten!!

xxxx Sofie

  • 01 September 2011 - 14:55

    Mama:

    Eindelijk dan toch een nieuw verhaaltje! Ja ze zeggen niet voor niets: de laatste loodjes wegen het zwaarst> Het is ook onderhand mooi geweest en in Mares wachten we ook ongeduldig op je. Nou meisje nog even en dan zijn Karlijn en Rob er om nog een leuke week door te brengen in Greece. Heel veel groetjes en tot binnenkort mama

  • 01 September 2011 - 18:10

    Marian:

    Ha Sofietje

    Leuk om weer iets te horen van je belevenissen maar ik kan me wel voorstellen dat je op een gegeven moment wel weer naar huis wilt. Och, nog even en dan ben je terug.
    En effe daarna kun je de koffer weer pakken om naar Porto te gaan. Ik vind het hardstikke leuk om er samen op uit te gaan en kijk er al naar uit!

    Nog even de laatste loodjes, geniet van de zon en tot binnenkort,

    Groetjes
    Marian

  • 02 September 2011 - 09:31

    Ellen:

    He Sofie,

    Wat goed om te horen dat je zo genoten hebt met Stan! En super dat hij weer terug kwam naar jou. Dat zit wel goed..
    Als ik dat zo lees ben je er klaar voor om naar huis te komen. Met een mam die fijn je was doet en voor je kookt ;) Doe nog alle dingen die je wil doen zodat je het ook helemaal hebt afgesloten. Dan zie ik je vast wel weer bij de soos aan de bar hangen ;)

    Kus,
    Ellen.

  • 02 September 2011 - 14:12

    Arno En Erna:

    Hé, hé, eindelijk weer eens een verhaal, gelukkig konden we je ook volgen op facebook. We hadden wel begrepen dat je het "druk" had!! (met Stan) Ha ha. Nog effe genieten samen met Rob en Karlijn en dan zien we je gauw..... DOEIIIIIIIIIIIIIII

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 48103

Voorgaande reizen:

03 Mei 2011 - 20 September 2011

Stage TUI, Lefkas/Parga Griekenland

Landen bezocht: