I love Lefkas - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Sofie Enden - WaarBenJij.nu I love Lefkas - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Sofie Enden - WaarBenJij.nu

I love Lefkas

Door: sofieingriekenland

Blijf op de hoogte en volg Sofie

21 Mei 2011 | Griekenland, Nidri

Dag lieve vriendjes, vriendinnetjes, familie, kennissen en andere goede bekenden!

Het was me een weekje wel! De wereld van een hostess is niet altijd lang leven de lol en genieten van het mooie weertje! Het begon donderdag, op mijn vrije dag met een telefoontje van het kantoor. Een gast van mij zou met hart problemen opgenomen zijn in het ziekenhuis van Lefkas, heftig! Ik wist natuurlijk niet wat ik hier mee moest, en wat er van mij verwacht werd, dus ik gelijk na dat telefoontje contact op genomen mijn Yvonne, die lichtelijk gepikeerd was omdat ze met zulk soort dingen niet mij, maar haar moeten bellen! Yvonne heeft uiteindelijk contact op genomen met deze mensen en geïnformeerd hoe en wat. Gisteren is deze gast over gebracht naar het ziekenhuis in Athene, best wel heftig allemaal dus! Verder heb ik deze week ook al meteen mijn eerste overboeking gehad. De hotel eigenaar neemt blijkbaar graag een risico! Erg vervelend voor de gasten, maar met een goede compensatie en inlichting toen ze nog in Nederland waren zijn ze nu dik te vrede.

Donderdag was mijn vrije dagje, en ik heb hier dan ook heerlijk gebruik van gemaakt. Ik ben samen met 2 andere Nederlandse jongens op pad geweest met een scootertje, een super leuke manier om het eiland te verkennen, Wauw, wat is Lefkas een ontzettend mooi eiland! Eindelijk heb ik er wat meer van kunnen zien dan alleen de weg van Nidri naar Lefkas stad (wat overigens ook meteen de drukste (gevaarlijkste) weg is van het eiland. Donderdag zijn we vanuit Lygia naar het binnenland van het eiland getrokken en daar een plekje bezocht waar zelfs veel lokale mensen geen idee van hebben. Het was een ontzettend mooi plekje, een heel oud dorpje waar de oudste huisjes van Lefkas staan (dan gaan we ongeveer 1000 jaar terug) het was moeilijk te vinden en te rijden omdat het niet via een harde weg te bereiken is. We hebben daar ongeveer 2 uur rondgelopen en helemaal niemand gezien! Het was een paradijselijke omgeving, zoiets als de droomvlucht in de Efteling, alleen dan nog mooier! (kan je het je voorstellen??)

Gisteren was ik om 14.00 klaar met werken toen ben ik nog heel even naar het strand geweest en toen werd ik weer opgepikt door de jongens, of ik mee de zonsondergang wou gaan bekijken vanaf Porto Katsiki ??(helemaal aan de andere kant van het eiland wat zeker wel bijna 2 uur is rijden met het scootertje) maar vooruit, op dit aanbod kon ik natuurlijk geen nee zeggen! Het was werkelijk waar prachtig om te zien! We hadden het hele strand voor ons alleen, en hebben een aantal ontzettende mooie foto’s gemaakt. Alleen aan het zuiden van het eiland vind je helemaal geen benzinetanks en onze scootertjes begonnen toch al aardig op te raken! En het werd ook al aardig donker, ik natuurlijk lichtelijk in paniek (ik als reisleidster had toch moeten weten dat je hier nergens meer kon tanken? Maar goed, les voor de volgende keer) de tank werd leger en leger, en buiten werd het maar donkerder, en kouder! Gelukkig had ik een handdoek bij die ik helemaal heb omgeslagen, haha! Het was al 22.00 en pik donker, de wegen zijn hier trouwens ook goed verlicht,not!! Geen lantarenpaal te bekennen, dus het was niet alleen koud, donker, en de benzine die op raakte, maar eigenlijk ook nog eens levensgevaarlijk! Wat een avontuur! Ergens in de middle of nowhere on the road to Vassiliki zagen we een restaurantje waar nog licht brandde en wat lokale mensen buiten zagen, die ons allemaal voor gek verklaarden omdat we op dit tijdstip van de dag nog op een scooter zaten (met bijna geen benzine meer). Gelukkig konden we bij deze vriendelijke man wat benzine hebben, die hij nog achter in zijn schuur had staan. Dit moest nét genoeg zijn voor beide scootertjes om in ieder geval Vasiliki te halen. We hadden ondertussen ook wel trek gekregen dus hadden ook meteen een bord eten besteld, we hebben niet echt na getafeld, omdat het dus al erg donker/laat/koud was. Vanaf hier moesten we nog zeker 45 km terug naar Nidri, maar in Vasiliki wist ik, was een tankstation, en met het beetje wat we van de aardige man gekregen hadden moesten we dat halen! Bibberend van de kou zat ik achter op de scooter, hopend dat we Vasiliki zouden halen met het beetje benzine wat we nog hadden. Eenmaal aangekomen in Vasiliki, met bevroren tenen handen en nekpijn van de kou waren alle bezinestationnetjes gesloten. Ik zag het allemaal niet meer zo zitten, haha en ik moest de volgende dag nog wel om 06.00 eruit omdat ik een ochtendtransfer had! Toen kwamen we bij een grotere pomp uit, ook deze zag er dicht uit, dus reden er voor bij, maar ik keek gelukkig nog achterom en zag iemand staan, dus ik riep SNEL omdraaien hij is volgens mij open!! Die pomp was onze redding, hahah anders hadden we het stuk tussen Vasiliki en Nidri (ong 20 km, berg op berg af te voet af moeten leggen! De tank maar meteen helemaal vol gegooid en toen verder de weg gevolgd naar Nidri. Uiteindelijk lag ik gisteren om 00.30 in mijn bedje! Wat een avontuur.

Maar een ding is zeker; zo’n mooie zonsondergang heb ik nog nooit in het echt mee gemaakt! Het was het meer dan waard!

xxx Sofie

  • 21 Mei 2011 - 14:13

    Mama En Karlijn:

    tjonge wat een avontuur, maar goed dat we dat hier in Maarheeze niet wisten op dat moment. Achteraf is het natuurlijk om te lachen. Maar ja zo maak je ook nog eens wat mee. Blijf ons op de hoogte houden (al is het soms achteraf)Groetjes Karlijn en mama

  • 21 Mei 2011 - 18:29

    Carlijn:

    Eén ding is zeker: Het leven van een hostess is geen dag hetzelfde! En dat maakt het natuurlijk ook weer erg leuk!
    Het is hard werken geloof ik en lange dagen, maar dat moet je maar goed afwisselen met heel veel leuke en mooie dingen doen. Blijf genieten! :)

    X Carlijn

  • 22 Mei 2011 - 07:46

    Nelleke:

    Sofietje Sofietje!
    Wat een avontuur toch weer. Maar goed dat Frankieboy en Marietje het allemaal niet weten. Maar ik heb je nog gezien en volgens mij heb je er niets of weinig van geleden. En Sofie eigenlijk is het ook zo: Je moet alles meegemaakt hebben in je leven. Dus ben voorzichtig ,maar jij komt er wel.
    Toetemeloete.

  • 22 Mei 2011 - 10:57

    Alda :

    Spannend avontuur, maar: eind goed al goed! En gelukkig was de zonsondergang echt de moeite waard.
    Als toevallig een van je gasten Kees van Dun (met zijn vrouw) is, doe hem dan de groeten van mij.
    Nog een plezier en succes en ik ben alweer benieuwd naar jouw volgende avontuur!
    Knuffel.

  • 22 Mei 2011 - 11:37

    Julia:

    Hey Sofie,

    Wat een avontuur zeg! Dit is echt een verhaal wat je nooit meer vergeet. Leuk om te lezen. Geniet van je tijd daar.

    Groetjes, Julia

  • 22 Mei 2011 - 11:40

    Arno En Erna:

    Ha Sofie
    Wat een avontuur!! Maar het is gelukkig goed afgelopen, alweer wat geleerd!! En al heel wat van het eiland gezien. Geniet ervan. doeiiiiiii

  • 22 Mei 2011 - 14:27

    Berty:

    ha die Sofie,
    inderdaad een avontuur dat je meegemaakt hebt, dat maakt het allemaal nog spannender hahaha.
    Geloof goed dat het toch wel hard werken is, zeker als er dan nog eens reizigers zijn die niet goed worden tijdens hun vakantie.
    Hoop dat je nog veel plezier hebt en het ga je goed!
    groetjes

  • 22 Mei 2011 - 21:22

    Ellen:

    Oh Sofie, wat een verhaal! Gelukkig is het goed afgelopen.. Nu wil ik foto's zien ook, zoals je het omschrijft moet het wel prachtig zijn!

    X

  • 23 Mei 2011 - 09:52

    Kristy K:

    Heey meid
    Wat een avonturen weer! Wel echt leuk dat alle dagen anders zijn! Zo maak je ook weer veel mee! Je foto's zijn ook weer geweldig mooi!! :D
    Dikke kus Kristy

  • 23 Mei 2011 - 10:50

    Paul,renie,eline,jel:

    Ha Sofia,
    Volgende keer een kan benzine en een dik vest mee als je weer zoiets gaat doen,haha.
    Ik hoor jullie mam op skype nog tegen je zeggen , dat moet je zeker doen Sofie want dat is toch leuk om te gaan scooteren, dan zie je wat van het eiland, zeg dat wel !!!!!!
    Maar goed het is weer goed afgelopen, gelukkig.
    Heel veel groetjes en hou je taai hé.
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 23 Mei 2011 - 11:50

    Ank:

    Ha Sofieke,
    Ja zo maak je idd van alles mee!!
    Je verhalen kunnen zo in een boek!
    Als ik die foto's bekijk, denk ik dat ik het er wel een weekje uit kan houden!
    We horen weer he?

    Groetjes Ankx

  • 23 Mei 2011 - 17:22

    Marian:

    Nou Sofie, je weet het daar wel spannend te houden!! Wat een avontuur, maar eind goed al goed. en weer een hele belevenis rijker. Ze zullen daar blij met jouw!! Flink leven in de brouwerij.
    En veelzijdig. Van de scooter naar het hartinfarct, erg afwisselend.

    Veel plezier,
    Marian

  • 23 Mei 2011 - 20:13

    Tijn:

    haha weer een flink avontuur! Leuk om te lezen, je maakt iniedergeval genoeg mee! Mooie foto's ook zeg!
    Veel plezier
    xx

  • 24 Mei 2011 - 20:37

    Ruben:

    Hee zussie.. Wat een verhaal weer. Volgende keer misschien iets eerder tanken? ;) Foto's zien er goed uit!

    X Ruben

  • 25 Mei 2011 - 07:40

    Bente:

    Goh wat heel verhaal zeg!!,,
    Heel erg veel plezier nog en ik kijk al uit naar je volgende avontuur
    XX Bente

  • 25 Mei 2011 - 14:32

    Anique:

    He meissie!

    Ein-de-lijk heb ik de tijd gevonden om je verhalen te lezen :) & nu ga ik ze bijhouden!
    Wat fijn dat ze daar zo lief voor je zijn en dat je vrij snel gewend bent. Goed om te horen dat je daar goed op je plek zit en dat je daar genoeg te buurte (lees: liege) hebt :P
    Ook fijn dat het werk je bevalt en dat je er alleen maar naar uit kijkt om nóg meer te werken ;)
    Hoop dat je het nog steeds tof vind zodra het drukker zal worden!
    Om nog maar niet te spreken over de natuur/sfeer/uitzichten daar!
    Woow, Greece = beautiful!
    En jij past mooi in het plaatje ;)

    Heel veel succes en plezier meid.
    En ik zal je blijven volgen.

    xx

    P.s. Dat scooteravontuur is wel echt weer iets voor jou he, wat jij meemaakt ;) Pas goed op jezelf!

  • 25 Mei 2011 - 17:34

    Frank:

    Hoi fietje.

    Ik vond het prachtig om jou vanmiddag zo te horen schateren op Skype. Je klinkt goed en je krijgt het volgens mij steeds beter naar je zin.
    Tot over een dikke 3 weken.
    xx Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 3271
Totaal aantal bezoekers 48162

Voorgaande reizen:

03 Mei 2011 - 20 September 2011

Stage TUI, Lefkas/Parga Griekenland

Landen bezocht: