De eerste werkdagen! - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Sofie Enden - WaarBenJij.nu De eerste werkdagen! - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Sofie Enden - WaarBenJij.nu

De eerste werkdagen!

Door: sofieingriekenland

Blijf op de hoogte en volg Sofie

16 Mei 2011 | Griekenland, Nidri

Dag lieve mensen

Ik hoop dat jullie mij bij kunnen houden met mijn verhaaltjes. Ik heb nu namelijk nog redelijk wat vrije tijd dus nu kan ik het nog!

Vanaf afgelopen zaterdag is mijn nieuwe baan als hostess dan dus echt begonnen! Zaterdag had ik dan ook meteen in de ochtend een transfer. Ik moest 9 mensen terug brengen naar Preveza (airport) en ik kon er 19 mee terug nemen! (Ja, het is hier nog echt laagseizoen!, maar wel fijn om mee te starten voor mij!) Ik heb toen zaterdag middag meteen mijn informatiebijeenkomsten gehouden, dit om te voorkomen dat de gasten al het een en andere zouden gaan boeken in de haven! Bij mijn eerste accommodatie kwamen er 5 mensen opdagen (niet zo veel dus!). Ik heb ze een aantal leuke dingen weten te vertellen over het eiland en ze kunnen (met behulp van mijn in elkaar geknutselde plattegrond van Lefkas, ik had hem nog maar een keertje opnieuw gemaakt, mijn eerste knutsel werkje zag er uit als of het gemaakt was door een kleutertje uit groep 3, zo’n crea bea ben ik dus niet!) inlichten over de excursies die bij mij te boeken zijn en evt het huren van een auto. Uiteindelijk heb ik 2 excursies weten te verkopen! Ja ja, het begin is gemaakt!

Vandaag ben ik om 09.30 begonnen met het bezoeken van de accommodaties, de gasten kunnen dan bij mij terecht voor het boeken van excursies, autohuur, of andere vragen/problemen. Deze worden nu nog niet erg druk bezocht, maar ach ik heb mijn plicht ook weer verricht voor vandaag! Het is wel frustrerend om 20 minuten in de auto te moeten zitten en met veel moeite de accommodatie weten te vinden en dat er dan vervolgens niemand op komt dagen! Maar goed.. welkom in het leven van een hostess ;) De ene keer kom je tijd te kort omdat er rijen mensen staan, en de andere keer zit je met een tijdschriftje op het terrasje te HOPEN dat je iemand zult zien. Daar was ik om 12.00 u mee klaar en toen ben ik lekker in Nikiana aan de boulevard gaan zitten met een lekker drankje. Om 13.00 moest ik op het kantoor zijn want dan kunnen de gasten ook daar nog even binnenwandelen als ze me willen benaderen. Ook dit uur werd heeeeel druk bezocht (not!). De grieken zijn hier wel erg traag moet ik zeggen. Vroeg vorige week al of ze er voor wilde zorgen dat mijn computer gereed zou zijn zodat ik ook aan de slag kan (hier kennen ze dus geen Brabants kwartiertje, maar een Grieks weekje??) en dat was nog steeds niet gebeurt. Nou heb ik mijn pc ook nog niet perse nodig omdat in principe Yvonne deze week nog alles doet qua administratie (Beddenboeken, enveloppen schrijven, en week rapport) zodat ik me alleen nog maar even hoef te richten op de hotelbezoekjes, informatiebijeenkomsten transfers en kantooruurtjes! Dus dat is wel fijn om mee te beginnen!

Verder heb ik morgen weer een transfer dag, in de avond dus dan kan ik morgen weer even lekker rustig aan doen! Dinsdag heb mijn informatiebijeenkomsten en zo gaan we de week weer verder..!

Ik heb vandaag tot 14.30 op het kantoor gezeten en daarna heb ik nog even bij de hotels de ophaaltijden op geschreven voor morgen! Het seizoen komt dus langzamerhand op gang, en ben benieuwd hoe druk ik het ga krijgen in het hoogseizoen! Hopen op een goed seizoen zodat ik lekker bezig blijf (maar dat zal zeerwaarschijnlijk wel het gevalt zijn!) Pap en mam komen al over een maandje! Gezellig!

Tot snel!
Xxx Sofie

  • 16 Mei 2011 - 13:21

    Patty:

    Hey Sofie!
    Een heel schema! Maar dat is maar goed ook, lekker bezig blijven :)
    Enjoy! Xx

  • 16 Mei 2011 - 13:40

    Yvon En Sander:

    Hey chicky!
    Wat heb je weer een mooi verhaaltje. Gaat snel allemaal, had nog geen tijd om het vorige verhaaltje te lezen ;)
    Maar zo blijven we mooi op de hoogte.
    Geniet er lekker van, waar je geloof ik ook ontzettend mee bezig bent. !

    Xx

  • 16 Mei 2011 - 17:13

    Kristy R:

    Haa Vriendinneke!!

    Wat leuk om je verhaal weer te lezen en te horen hoe je eerste "echte" werk week is geweest.

    Fijn dat je ons zo goed op de hoogte blijft houden en met de drukte dat komt denk ik ook wel goed;)

    Werk ze! En natuurlijk nog vee plezier tijdens je vrije tijd!

    Xx Kristy

  • 16 Mei 2011 - 19:07

    Evelyne:

    Ha Sophie,
    Leuk verhaal weer! Fijn ook dat alles zo goed loopt met het werk. En zolang die computer er niet staat, moet iemand anders het werk doen! Ideaal! ;) Leuke foto's, heerlijk groot balkon. Daar is menig E'hovenaar jaloers op! :) Genieten!!!
    x

  • 16 Mei 2011 - 20:32

    Mama:

    Hoi meisje, je app en balkonnetje zien er keurig uit. Fotoos genoeg(alleen sta ik er niet op haha) Fijn dat Kristi daar voor gezorgd heeft. Hou je taai en we spreken elkaar weer. Houdoe

  • 17 Mei 2011 - 12:25

    Renie:

    Ha Sofia,
    Je houdt ons goed op de hoogte, leuk hoor!
    Fijn dat je zo relaxt kan beginnen, dat zal nog wel anders worden de komende maanden, dus geniet er nog maar even van.
    Ook grappig dat je steeds foto's meestuurd, zo te zien kan jij makkelijk op kamers wonen en maakte Marieke zich voor niets zo'n zorgen, haha.
    Heel veel groetjes uit Oirschot.
    Doeiiiiiiiiiiiiiii

  • 17 Mei 2011 - 22:01

    Berty:

    Ha die Sofie,

    Leuk dat alles zo goed verloopt.
    Zo gaat de tijd ook lekker voorbij en voor je het weet zijn pap en mam bij je op bezoek.
    Weet zeker dat alles je gaat lukken, mondje laten praten en alles komt goed!
    Succes en veel plezier!
    Geniet ervan

  • 18 Mei 2011 - 12:49

    Erna:

    Ha meisje
    Leuk verhaal weer en hele leuke foto's, nu weten we een beetje waar je terecht gekomen bent. Hopelijk voel je je er snel thuis, veel groetjes.

  • 18 Mei 2011 - 15:00

    Kristy K:

    Heey Meid
    Wat super weer!!:D Ziet er prima uit en klinkt ook geweldig!:D
    Succes en veel plz en tot je volgende verhaal xxx kris

  • 18 Mei 2011 - 16:48

    Marijke De Jong:

    hoi sofie,
    zo te lezen gaat het allemaal keigoed.
    het zal straks wel drukker worden in
    het hoogseizoen. geniet nog maar even van deze wat rustigere periode
    want straks is het haasje repje.
    vele lieve groetjes van marijke de jong.

  • 19 Mei 2011 - 21:02

    Marian:

    Ha Sofietje,

    je bent echt een schrijftalent, hardstikke leuk om te lezen wat je daar allemaal mee maakt. En meteen een internationale vriendenkring!

    Ge komt er wel, zeker als je bij de eerste bijeenkomst met 5 mensen al 2 excursies verkoopt!!

    Ik ga toch eens de reizen naar die kant kijken, echt prachtig daar. Daarna nog vrij zien te krijgen en jullie mam strikken om mee te gaan.

    Groetjes
    Marian

  • 21 Mei 2011 - 08:43

    Ellen:

    He Sofie,

    Goed om te lezen dat het zo goed verlopen is, de eerste succeservaringen! Je appartementje ziet er wel gezellig uit. Ben benieuwd wat je nog allemaal te wachten staat..

    X Ellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 48165

Voorgaande reizen:

03 Mei 2011 - 20 September 2011

Stage TUI, Lefkas/Parga Griekenland

Landen bezocht: