Jassou Sofia! - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Sofie Enden - WaarBenJij.nu Jassou Sofia! - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Sofie Enden - WaarBenJij.nu

Jassou Sofia!

Door: sofieingriekenland

Blijf op de hoogte en volg Sofie

13 Mei 2011 | Griekenland, Nidri

Hallo lieve luisteraars!

Hier weer een verslagje uit het mooie zonnige Nidri!
Wat gaan de dagen hier snel zeg! Ik heb het nog steeds ontzettend goed naar mijn zin wat natuurlijk heel erg fijn is! Ik denk nog steeds veel aan jullie hoor, ik heb mijn studiootje helemaal omgetoverd tot mijn eigen ‘stekkie’! Het ziet er best gezellig uit, heb overal fotootjes hangen!(thanx Kristy dat je me deze hebt mee gegeven!) Het is een fijn plekje om te zijn, om me even lekker terug te kunnen trekken van alle drukte hier in Nidri (en dan is het nog laagseizoen!) Ik zal even bij het begin beginnen deze week:

Dinsdag had ik mijn eerste echte eigen transfer! Haha, stiekem best wel een beetje spannend! Ik had maar 8 mensen om terug te brengen naar de luchthaven en 9 om er mee terug te nemen naar Nidri, maarja ik moet ergens mee beginnen toch! De mensen die ik mee terug nam naar de luchthaven wisten dat dit mijn eerste transfer zou worden, ik kreeg dan ook gelijk na mijn eerste praatje door de microfoon een groot applaus, haha heel erg leuk!! De buschauffeur waar ik mee samen werk op de transfer dagen is een hele aardige griekse (oudere) man! Gelukkig praat hij ook een aardig woordje Engels, we kunnen erg lachen met elkaar, dat maakt het dus ook allemaal een stuk gezelliger! Verder vind ik het transfer gedeelte erg leuk! Beetje door de microfoon buurten en mensen wat informatie verstrekken! Natuurlijk weet ik nog lang niet alles, maar Yvonne (mijn stagebegeleidster) zegt dat dat allemaal nog niet uit maakt, zolang ik maar enthousiast en vriendelijk over kom op de mensen! En dat kom ik geloof ik ook wel! De mensen weten toch niet of ik iets vergeet te vertellen, hoe vaker ik het zal doen hoe beter het uiteindelijk zal gaan! Eenmaal op de luchthaven aangekomen staan Yvonne en ik bij de incheckbalie, gasten kunnen dan bij vragen etc bij ons terecht als iets niet duidelijk is bij het inchecken (wie kan dit nou niet? vraag ik me af, maar iedere keer zijn er toch mensen die HULP nodig hebben bij het inchecken, vreemd..) Als de gasten eenmaal door de douane zijn is het tijd voor ons om een bakkie te doen. Daarna gaan we buiten staan met het Holland international/Arke bord en melden mensen zich vanzelf bij ons, we moeten ze dan naar de juiste bus sturen en als we compleet zijn kunnen we aan onze terug transfer beginnen. Van Nidri naar Preveza (de luchthaven) is ongeveer 40 minuutjes, maar het is een heel leuk en mooi tochtje! Op de terugweg houdt ik uiteraard weer een transferpraatje maar deze is dan wel wat uitgebreider ( algemene info over het land/ omgeving, over drinkwater, tijdverschil, over hoe ik te bereiken ben, de dagen dat ik de hotels bezoek etc.) Op zaterdag en dinsdag heb ik transferdagen wat op zich wel relax is omdat je dan verder de dag niks anders hoeft te doen.

Verder heb ik veel hotelbezoekjes (iedere accommodatie bezoek ik 20 min en dan kunnen gasten bij mij terecht voor het boeken van excursies,auto huur of met andere vragen of problemen) en dit doe ik op de maandag en vrijdag en dan begin ik om 09.30 en ben ik klaar om 12.10 dan heb ik daarna van 13.00-14.00 kantooruur waarbij mensen langs kunnen komen, en als die niet langskomen kan ik dit uurtje al mee pikken om mijn weekrapport in orde te maken, mijn beddenboeken in te vullen en enveloppen te schrijven. Als dat uurtje wel druk bezocht wordt, moet ik dus na 14.00 nog al dat andere doen. Maar op zich heb ik dus nog best wel wat vrije tijd! De woensdag en zondag geef ik de hele dag welkombijeenkomsten, dat is de dag na dat ze zijn aangekomen in de accommodatie, ik ben daar dan om de mensen tips te geven en wat te vertellen over het eiland etc. Op woensdag avond zit ik ook nog van 17.00 tot 18.30 op het kantoor! Dus het wordt aanpoten deze zomer!! ;) en de donderdag is mijn enige HELE vrije dag, en dan kan het natuurlijk nog zo zijn dat er iets moet gebeuren!

Woensdag zijn Yvonne en ik op pad geweest voor een auto! En ja hoor ik heb hem eindelijk! Een Hyundai Getz! (eerder een KETS want hij zit al vol met krassen en deuken, niet door mij hoor!) zo eentje die wij thuis ook hebben, alleen dan een zilver/grijze en met veel krassen en deuken! Wel fijn want hij rijdt precies het zelfde! Nu kan ik dus lekker gaan en staan waar ik wil, en ik heb er dan ook vandaag meteen gebruik van gemaakt want ben samen met Dymph (ook een Nederlandse, die stage loopt op een kantoor hier in Nidri) naar Lefkas stad geweest, om boodschapjes te doen maar ook om lekker even te terrassen! Lefkas stad is ook een super leuk stadje, het straalt veel meer Grieks uit als Nidri, al vind ik Nidri gewoon echt een super relax plaatsje om te zijn, de mensen zijn vriendelijk, er hangt hier overal zo’n relaxen sfeer, echt genieten!

Woensdag avond hadden we een griekse avond met alle ‘reps’ (zo noemen ze ons hier, want wij zijn met een heel mooi chic woord; Tourrepresentative het is een mond vol! Anyway, we zijn dus met zijn alle wezen uiteten bij Mamma mia, een heel leuk typisch grieks restaurantje aan de boulevard in Nidri. We zaten aan tafel met ik denk wel 30 man (de reps van Scandinavië, Engeland, Nederland etc.) Hier heb ik ook de 2 andere Brabantse stagiaires ontmoet die werken voor een grieks travel bedrijf, wat ze precies doen weten ze zelf ook nog niet, ze dachten ook aan de slag te kunnen als hostess maar eenmaal hier aangekomen bleek daar helemaal geen werk voor te zijn, dus nu zijn ze geplaatst op een kantoor die excursies etc verkoopt aan Nederlanders. Wel heel erg leuk dat hier dus meer Nederlanders blijken te zitten! Of ze lang blijven weet ik alleen niet, want ze hebben het helemaal niet naar hun zin op het kantoor, kan er me wat bij voorstellen als je moet werken voor een Griekse baas, ze hebben toch een hele andere mentaliteit! Ben blij dat ik gewoon voor een Nederlandse organisatie werk, en dat eigenlijk alles tot nu toe super geregeld is(accommodatie, autootje, telefoontje etc).

Gisteren ben ik weer op excursie gemogen! Dit maal met een grote cruise! We zijn langs het mooiste strand van het eiland gevaren; porto Katsiki! Waaauw, echt nog nooit zo’n mooi en rustig strand gezien! Het water is daar echt ZO blauw, ongelofelijk! We zijn toen via Porto Katsiki naar Kefalonia gevaren, ook een eiland in de Ionische zee en Ithaka. 2 ontzettende mooie eilanden waar we even vrije tijd hadden om aan wal te gaan! En toen terug via Meganissi en Skorpius (waar ik de eerste excursie al over verteld had) Helaas weer geen dolfijnen gespot!
Verder voel ik me al een echte huisvrouw hier in Griekenland, dit was mijn vrije dag maar eigenlijk ook meteen mijn drukste! Haha, wassen, boodschappen, poetsen, wasje ophangen, wasje afhalen maar nu ziet het er allemaal weer mooi en schoon uit! Morgen begin ik dus fulltime met mijn nieuwe job als Hostess, en tot nu toe vind ik het super leuk!!
Verder ga ik nu even koken want als ik hier blijf zitten gebeurt er ook niet veel! ( aah wat fijn eigenlijk om thuis te wonen, haha over een paar maandjes weer!)

Pap en mam komen mij al over 5 weekjes opzoeken! En ook Huub Ank Bob en Stan komen langs, 2 augustus!!!! Echt zo super leuk! Kreeg ik eer gister te horen van Stan, haha die wou het eigenlijk eerst geheim houden, maar goed dat ie dat niet heeft gedaan!!
Nou lieve mensen, ik hou het weer even hier bij! Ik hoop dat jullie mijn verhaaltjes nog steeds leuk vinden om te lezen!

Xxx Sofie


  • 13 Mei 2011 - 17:06

    Susan Van Grunsven:

    Wederom een super leuk verhaal Sofie.
    Je kunt het zo gezellig vertellen, ik twijfel er dan ook niet aan dat je enthousiast overkomt bij de mensen. Ga zo door en ik blijf je volgen.
    Geniet van alles!!!

    Groetjes
    Susan

  • 13 Mei 2011 - 17:13

    Kristy R:

    Haa Sofieke,

    Wat weer een super verhaal om te lezen. Wat heb jij deze week toch veel meegemaakt zeg.. En als ik dat zo lees over je transfer, komt dat helemaal goed!:)

    Lekker drukke dagen heb je dan zo, maar ook wel weer genoeg vrije tijd! Dat je nog je dingen voor school enz kunt doen!
    Maar zo te lezen kom jij je dagen ook wel prima door!

    Ik hoop dat je in ieder geval nog wel een keer een dolfijn spot, maar volgens mij komt dat nog wel goed de komende maanden!

    De week is bijna voor bij, dus mag je weer een envelop open maken. en voor de foto's geen dank;) Leuk dat je ze over hebt op gehangen:) haha..

    Nou ik ben weer benieuwd naar je volgende verhaal!!

    Xx Kristy

  • 13 Mei 2011 - 17:50

    Nelleke:

    Lieve Sofie.

    Wat een verhaal zeg. Het is dat er nog geen Griekse god in je verhaal voorkomt anders zou het bijna een romannetje zijn. Geweldig wat een verhaal en wat heb je in 10 dgn. al een hoop meegemaakt. Maar ja ik blijf natuurlijk wel op de hoogte.Blijf lief en vriendelijk en je wint alle hartjes van die oude griekse vrouwtjes en mannetjes. groetjes, dikke kus van ons en 2 pootjes van Kai en Pippy.

  • 13 Mei 2011 - 18:34

    Sophie:

    Hee meid,
    Klinkt allemaal super leuk! Ben ben jaloers moet ik zeggen haha!
    Heel veel succes verder en vooral: geniet ervan!

    xxx

  • 13 Mei 2011 - 19:24

    Arno En Erna:

    Hallo sofie,
    Wat een leuk en gezellig verhaal, je wordt een ware schrijfster!! Ook hele mooie foto's, het lijkt ons daar echt heel mooi. Werk ze!!! groetekussss

  • 13 Mei 2011 - 19:24

    Karlijn En Rob:

    Hee Fietje,
    Wederom een erg leuk verhaal om te lezen! Leuk dat je zoveel te doen hebt en dat je het zo naar je zin hebt!
    Succes morgen met je 1e informatiebijeenkomst. Het gaat je vast goed af...
    Veel plezier daar nog met alles.
    Klapzoen van ons! xxx

  • 14 Mei 2011 - 13:26

    Simone:

    heee meis,
    Super fijn dat je het allemaal zo naar je zin hebt:D
    Ben wel stiekem een beetje jaloers hoor wat jij daar allemaal mag doen haha:P
    Nou meid geniet ervan,

    Liefs, xx

  • 14 Mei 2011 - 16:00

    Kristy K:

    Heey Meid!
    Jij maakt alleen maar leuke dingen mee! Super leuk om je verhaaltje zo weer te lezen! En regelmatig te skypen! Echt ideaal! :)
    Nog ff en dan komt je griekse god naar je toe!;)
    Veel succes en plezier! Tot snel xxxxx Kristy

  • 14 Mei 2011 - 16:50

    Mama:

    Zag zojuist jou in je uniform op je balkonnetje, een heel andere Sofie. Het staat je goed. Je verhalen zijn leuk om te lezen.Je redt je prima (gelukkig) Tot over 5 weken!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 14 Mei 2011 - 19:44

    Paul,Renie,Eline,Jel:

    Ha Sofia,
    Alweer een leuk verhaal en ook die fotoos, echt prachtig.
    Ik sluit me bij Marieke aan, dat uniform staat je prima, een echte hostes!!!!!!!!
    Dat genieten dat lukt wel zo te zien.
    Heeeeel veel plezier en succes.
    Groetjes van ons allen.
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 15 Mei 2011 - 11:42

    Aniek:

    Hoi Sofie,
    wat leuk om te lezen dat het zo goed en leuk gaat. En wat schrijf je leuk, weet je niet wat je hierna moet gaan doen dan is schrijven een optie.
    Mooie foto van je in tenue!!!! Echt een net meisje.
    Geniet en op naar het volgende verslag.
    Groetjes en een dikke kus.

  • 15 Mei 2011 - 12:34

    Berty:

    ha die Sofie,

    Leuk weer te lezen dat het je zo goed gaat, gelukkig want dan kun je ook echt genieten van je stage.
    Helemaal leuk als je zo'n aplaus krijgt van de mensen, geeft je helemaal zelfvertrouwen.
    Weet zeker dat het allemaal heel gezellig voor je wordt, daar zorg je zelf wel voor hahaha.
    De dolfijnen zul je nog wel een keer spotten, wat overigens een heel mooi gezicht is.
    Succes meid en geniet ervan.

    groetjes

  • 16 Mei 2011 - 20:10

    Tijn:

    Leuk om te lezen Sofietje!
    Geniet van de zon, de ervaring en van de Mythos!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 967
Totaal aantal bezoekers 48161

Voorgaande reizen:

03 Mei 2011 - 20 September 2011

Stage TUI, Lefkas/Parga Griekenland

Landen bezocht: