Kalispera!! - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Sofie Enden - WaarBenJij.nu Kalispera!! - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Sofie Enden - WaarBenJij.nu

Kalispera!!

Door: sofieingriekenland

Blijf op de hoogte en volg Sofie

09 Mei 2011 | Griekenland, Nidri

Hallo lieve allemaal!

Hier mijn tweede verhaaltje omdat ik op mijn eerste verhaaltje zo veel leuke reacties heb gekregen! Jullie zijn mij duidelijk nog niet vergeten! (Gelukkig maar, dat zou er uit zien al na 5 dagen!;))
Ik moet even mijn aantekeningenboekje erbij halen want ik maak hier zo veel nieuwe leuke dingen mee! De dagen vliegen trouwens, echt veel sneller dan in Nederland! ( Tot nu toe! Ik heb het ook behoorlijk druk moet ik zeggen!)

Afgelopen donderdag ben ik mee op excursie geweest ; Forgotten Island & Village! En die was echt ontzettend gaaf! En de naam voor deze excursie is niks overdreven, het zijn echt vergeten/verloren eilandjes! Ik ben aan land geweest op Kastos, een eilandje met 40 inwoners en waar ze pas sinds 15 jaar elektriciteit hebben, echt bizar! Ze leven daar ook nog heel prehistorisch, heel anders als hier in Nidri en de rest van Griekenland wat ik tot nu toe gezien heb! (Gelukkig maar, anders ging ik gillend naar huis!;)) Ze hadden er niet eens een schooltje, dus de bewoners van het eiland zijn allemaal oudjes! Sinds dit jaar hebben ze wel een klein supermarktje, voorheen moesten ze 40 min met de speedboot varen voor de dichtbij zijnde supermarkt, en dat was op het vaste land. Verder ben ik ook op het eiland Kalamos geweest, iets groter dan Kastos maar ook maar iets van 100 inwoners. Het was een hele mooie tocht langs leuke eilandjes. Zo zijn we ook om het eiland Skorpius geweest, dit eiland is in bezit van de Onassis familie, een privé eiland waar niemand mag komen, alleen wat personeel van de familie Onassis! Heel gaaf om dit van dicht bij te zien. Het eiland heeft zelfs een platvorm waar een vliegtuig/helikopter kan landen, het eilandje is echt mini en zelfs Lefkas heeft geen eigen aan vlieghaven, kan je na gaan hoe rijk deze familie wel niet is! Ik heb gehoord dat Madonna dit eiland wil kopen, ze moet dan wel even diep in haar buidel tasten, het privé eilandje in de Ionische zee kost ruim 100 miljoen euro! ;). Maarja dan heb je ook wel wat..

Verder ben ik vrijdag op zaterdag met mijn collega Yvonne mee naar Parga geweest. Waaaauw.. wat is dit een mooi lief schattig romantisch plaatsje! Het is echt als een amfitheater tegen de berg opgebouwd. Ik weet zeker dat Karlijn & Rob het hier heel erg leuk gaan vinden! En papa en mama, maar die komen gelukkig ook nog een weekje langs bij mij in Nidri!

Eigenlijk zou ik vandaag op excursie gaan naar Kefalonia maar deze ging helaas niet door! Dus dan ga ik hem volgende week doen, dus nu heb ik vandaag lekker een dagje vrij. Ben vandaag al naar het kantoor geweest en heb daar kennis gemaakt met Spiros, wat hij precies doet/is, is mij nog een beetje onbekend omdat ik zelf ook nog niet helemaal precies weet wie welke taak heeft op het kantoor. Komt ook omdat ik er nog niet veel geweest ben. Na volgende week zal ik het hier grotendeels alles alleen gaan doen op Lefkas wat wel heel spannend is! Maar echte grote problemen hoef ik zelf niet op te lossen, ik heb gelukkig een heel aardig agentschap die veel dingen voor mij regelen, maar ook Yvonne kan ik altijd bellen als er iets is.

Verder zijn hier maar weinig Nederlandse hostessen. Een van Ross holidays, zij zit ook naast mij op het kantoor ze is al ouder maar een hele aardige vrouw. Alleen zij woont hier in Nidri. Verder van Sudtours zit hier Leonie, ben al met haar wezen lunchen, maar ook zij woont niet in Nidri maar in Lefkas stad, maar is wel veel in Nidri! En van OAD zit hier ook een Yvonne, maar zij doet beide bestemmingen Parga/Lefkas, en zij is meer in Parga als in Lefkas. Nu klinkt het als of ik hier eenzaam ben, maar dat valt ook wel mee hoor! Er zit hier een heel team met Scandinavische reps en ‘i was more than welcome’. Verder heb ik hier in het barretje waar ik iedere avond zit ook al veel mensen leren kennen, toeristen maar ook locals. Dus genoeg aanspraak!! De mensen zijn hier echt zo super aardig, als ik voorbij een tentje loop roepen ze al ; Jasoe Sofia!!

Morgen heb ik mijn eerste EIGEN transfer, ik ga morgen dus mee op de bus in uniform haha! Ben me al een beetje voor aan het bereiden op mijn tranfer praatje, maar ik denk dat het me wel moet lukken hoor! Al heb ik pas een voorbeeld gehad van Yvonne, dus als het me in een keer lukt, ben ik een snelle leerling! ;) Ik ga nu even mijn clubsandwich opeten dus ik laat het even weer hier bij!
Cherete!

Xxxx Sofie

Ps. de auto is ook geregeld! Nederland was er niet blij mee, omdat het hun +/- 250€ per maand extra gaat kosten omdat ik officieel 21 moet zijn voor een auto bij Europcar! Maarja dat is niet mijn probleem! Ik heb er gewoon een nodig! Woensdag ga ik samen met Yvonne naar Lefkas-stad om het verder te regelen! Dus dat is super fijn dan kan ik in mijn vrije tijd ook een beetje het eiland gaan bekennen, en de wegen hier vallen best wel mee hoor!!

  • 09 Mei 2011 - 10:55

    Mama:

    Zojuist je verhaaltje gelezen en je hebt het weer mooi op papier gezet!!!!!!!!We zijn zo blij dat je het naar je zin hebt en al leuke contacten maakt. En wat die praatjes betreft die je moet houden, dat gaat je vast lukken. Kan gelukkig in het nederlands.

  • 09 Mei 2011 - 10:57

    Mama:

    Ha meisje,
    Ik was nog niet klaar maar drukte op de verkeerde knop, dus weg was het berichtje. Ik wil je nog veel succes toewensen morgen en we spreken elkaar weer binnenkort. Dikke kus

  • 09 Mei 2011 - 11:12

    Kristy K:

    heeey chick!
    Wat een leuk verhaaltje weer!! En wat leuk dat je morgen al mee op transfer mag! Komt helemaal goed met jou!! :)
    Wat is het daar trouwens mooi zeg! Super die mooie foto's!
    Heb Skype geinstalleerd! Dus we kunnen snel Skypen!;)
    Heel veel succes morgen! Tot snel! xxx Kristy

  • 09 Mei 2011 - 12:20

    Kristy R:

    Ik heb je net wel gezellig even gesproken op skype, maar toen nog niet je verhaal gelezen;) hahah..

    Maar ik vind het weer een leuk verhaal om te lezen, ook al had je al het een en ander al vertelt... Ik weet dat je, je het wel naar je zin hebt! En dat moet je ook houden zo!

    Jammer dat je excursie niet door ging vandaag, maar dan haal je hem volgende week wel weer in!

    Veel succes morgen met je echte eerst transfer en ik weet zeker dat gaat jou lukken!!

    Tot snel weer!!

    Xx Kristy

  • 09 Mei 2011 - 12:30

    Arno En Erna:

    Hey Sofia
    Leuk verhaal, en fijn dat je het naar je zin hebt. Geniet nog maar even van je vrije dag. Heel veel succes morgen met je eerste transfer. Groetjes Arno en Erna

  • 09 Mei 2011 - 13:27

    Susan:

    Hey Sofie,

    Klinkt allemaal heel erg mooi. Als we niet naar Bernice in Side zouden gaan dan kwamen we beslist bij jou kijken.

    En dat praatje dat gaat jou zeker lukken, praten daar ben jij redelijk goed in, in positieve zin bedoel ik dat.

    Groetjes

    Susan

  • 09 Mei 2011 - 14:35

    Bert:

    Hallo Sofie,
    Je berichten gelezen en ik ben blij voor je dat het zo goed bevalt. Logisch dat je in het begin een beetje op ziet tegen zo'n avontuur in een vreemd land. Zo zie je maar weer dat er overal op de wereld ook aardige mensen zijn. Nog even en je gaat ons schrijven dat je er blijft!!!

  • 09 Mei 2011 - 15:35

    Carlijn:

    Wauw! Je hoeft dus niet de hele wereld over om alle mooie hotspots te zien, Griekenland heeft er ook heel wat!
    Misschien wordt dat dan toch mijn volgende reisbestemming... ;)
    Geniet van alles, je bent goed bezig!

    X Carlijn

  • 09 Mei 2011 - 15:54

    Ruben:

    Hee zussie.. Wat kan jij verhalen schrijven zeg! Ben blij dat je het allemaal goed naar je zin hebt. Succes met je eerste transfer morgen en dat praatje zal voor jou toch niet zo moeilijk zijn? ;)

    xx Ruben

  • 09 Mei 2011 - 17:14

    Renie:

    Ha Sofia.
    Leuk hoor, die verhalen van je.
    Griekenland is echt een geweldig land.
    Dus morgen begint het echte werk!!!!!!
    Dat gaat jou zeker lukken hé.
    Heel veel succes en tot lezens maar weer.
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 09 Mei 2011 - 17:27

    Wendy R:

    Ha Sofie!

    Leuk om je verhalen te lezen..
    Heel veel succes morgen! Komt zeker goed;)

    xx

  • 09 Mei 2011 - 17:43

    Karlijn:

    Hee Fietje,
    Alweer een leuk verhaaltje!
    Maar het meeste heb ik via skype al te horen gekregen!
    Leuk dat Parga zo mooi en gezellig is...
    We kunnen haast niet wachten tot september!
    xxx Karlijn en Rob

  • 10 Mei 2011 - 06:59

    Berty:

    Ha die Sofie,

    Weer een gezellig verhaaltje en we weten nu ook dat het je daar goed bevalt.
    Hoop dat je eerste transfer goed is gegaan maar daar twijfel ik niet aan, hahaha praten kun je wel.
    En een hele mooie omgeving zo aan de foto's te zien.
    Dus ik zou zeggen: Geniet ervan!

    groetjes en tot het volgende verhaal.

  • 10 Mei 2011 - 08:25

    Yvon:

    Hey Sofietje,

    Heerlijk om van je te horen!
    Ziet er ontzettend gaaf uit joh.....
    Mooi, geniet er nog eventjes van. Maar zo te horen komt dat helemaal goed! Xxx

  • 10 Mei 2011 - 16:04

    Nelleke:

    Ha Fietje

    Het gaat goed met jouw lees ik. En volgens mij zal het wel zo blijven. Met af en toe een bezoekje zul je het wel uithouden Sofiea. Suczeuven met alles en een dikke moel van ons allemaal.
    Tot de volgende keer.

  • 10 Mei 2011 - 19:09

    Sophie:

    Haa vrouwke!
    Leuk om weer een verslagje van je te lezen. Echt super dat je alle excursies mag doen. Nog heel veel plezier en succes op je eerste echte werkdagje!

    xxx

  • 10 Mei 2011 - 19:56

    Ellen:

    He Sofie,

    Wat ziet het er daar mooi uit zeg! Volgens mij heb jij het nog niet zo slecht daar.. Eigen appartjementje met balkon, autootje, iedere dag naar een barretje met tosti en clubsandwich.. Klinkt goed! Fijn dat de dagen om vliegen, dan heb je het goed naar je zin. Ben benieuwd hoe het gaat verlopen als je voor het eerst zelf aan de slag mag. Ik ga je zeker volgen!

    Geniet ervan!

    X Ellen.

  • 10 Mei 2011 - 20:23

    Eric:

    Heey sofietje,

    Mooi te horen dat alles daar goed loopt!
    Internet gaat prima via de Hotels of heb je ook al wat kunnen regelen in je kamer/appartement?

    Ik houd deze pagina in de gaten ;)

  • 11 Mei 2011 - 10:38

    Simone:

    hee meid
    zo te horen heb je het lekker naar je zin, gelukkig maar want je zit er ook 5 maanden hahah, nou veel succes met je eerste transfer, you can do that girl!!!

    liefs
    xx simone

  • 11 Mei 2011 - 20:13

    Julia:

    Hey Sofie,
    Mooi om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt en dat de auto is gelukt! Ik mis Lefkas al wel hoor... Nog veel plezier en doe iedereen de groeten daar (Panos, Riku, ...)
    Groetjes, Julia

  • 12 Mei 2011 - 20:20

    Ilse En Ronald:

    Ha sofie,

    Wat leuk om dat allemaal te lezen... word nu al jaloers ;)
    hopelijk word het allemaal nog leuker! succes met je verdere stage en ik houd je verhalen in de gaten

    groetjes!! Ilse en Ronald

  • 13 Mei 2011 - 20:47

    Marian:

    Ha Sofie,

    je maakt het daar wel! Leuk om te lezen hoe snel je daar je draai vindt. Ik zou graag komen kijken, het lijkt me daar ook erg mooi, wil ik toch echt eens zelf ook naar toe.

    Ben benieuwd hoe je eerste transfer en "praatje" is gegaan.

    Succes daar en geniet er van (hoewel...dat zal geen probleem zijn).

    Groetjes uit Rooi,
    Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 48166

Voorgaande reizen:

03 Mei 2011 - 20 September 2011

Stage TUI, Lefkas/Parga Griekenland

Landen bezocht: