Afscheid nemen bestaat... WEL!! - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Sofie Enden - WaarBenJij.nu Afscheid nemen bestaat... WEL!! - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Sofie Enden - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen bestaat... WEL!!

Door: sofieingriekenland

Blijf op de hoogte en volg Sofie

04 Mei 2011 | Griekenland, Nidri

Hoi lieve vriendjes vriendinnetjes kennissen en familie!
Hier zit in dan, eindelijk op mijn apartementje in Nidri. Het was al donker toen ik aan kwam en het regende, dus echt een goede indruk heb ik nog niet gekregen van Nidri! Mijn vlucht vanuit Amsterdam ging om 15.55 zonder vertraging gelukkig! Nou na afscheid genomen te hebben van Pap, mam, Stan, Kristy, Yvon en Joost dacht ik het ergste wel gehad te hebben. Niet dus.. Toen ik net door de Douane was kwam ik er achter dan ik mijn boarding pas kwijt was! (Ik moet echt eens wat beter op mijn spullen gaan letten!!) Ik natuurlijk lichtelijk in paniek, maar uiteindelijk heb ik hem weer op kunnen halen bij de douane. Eind goed al goed! Om ongeveer 20.30 ben ik geland op Preveza. Echt een relaxen vlucht trouwens, zat langs een hele aardige mevrouw die op vakantie ging naar Parga met haar zoon en dochter (van mijn leeftijd). Voordat we waren opgestegen waren we al aan de praat geraakt met elkaar. Ze heeft me zelfs wat te drinken aangeboden en we hebben in de lucht boven de Alpen geproost op mijn avontuur! Eenmaal aangekomen bij de bagageband kwam er een (oudere) meneer na me toe en stelde zich voor aan mij ( hij zat in de zelfde vlucht iets voor mij) hij had natuurlijk een beetje mijn gesprek afgeluisterd en had gehoord dat ik dus stage ging lopen op Lefkas. Hij werkt ook voor TUI Nederland als inkoper. Ik heb hier verder niks mee te maken omdat hij in Rijswijk op het kantoor werkt en hij vliegt komende zaterdag ook weer terug. Op de luchthaven van Preveza stond Yvonne (mijn stagebegeleidster) al op mij te wachten! Ze had zelf ook transfer dus het was eigenlijk maar een kort gesprek maar wel allemaal heel duidelijk. Ik moest mee in een busje richting Nidri en Yvonne ging terug naar Parga (zij doet nou nog beide bestemmingen maar alleen transfer naar Parga, de mensen van Lefkas verteld ze wel haar transferpraatje in de bus maar stapt daarna in haar transfer bus naar Parga.) Wel doet ze nog de hotel bezoeken in Nidri maar het is dus de bedoeling dat ik dat langzamerhand over ga nemen zodat we het beide wat rustiger zullen krijgen.De mensen hier zijn heel lief, de buschauffeur die me weg heeft gebracht naar Nidri heeft me wel 4x de hand geschut en Jozef de travel Agent die op me stond te wachten bij het kantoor waarmee TUI samen werkt was ook super aardig! Hij heeft me naar het appartement gebracht en me dingetjes uitgelegd en me een telefoon gegeven. Mijn appartementje is prima, echt midden in Nidri maar wel heel rustig gelegen, en inderdaad vlak bij hotel George (wat ook een accommodatie is van Holland int en Arke). Het is niet groot, maar heb een twee persoonsbed, een keuken blokje, een tafeltje met een paar stoeltjes een grote schuif kast (ideaal voor mijn 45 kilo bagage, Ja ik had overgewicht, haha!;)) Een badkamertje met toilet, ruime douche en een wastafeltje. En openslaande deuren met een behoorlijk balkon met een zitje! Zit op de 2e verdieping. Ohja mijn eerste shock hier heb ik al gehad, de grieken spoelen het wc papier niet door, maar gooien het in een prullenbakje naast de plee, iiiiiiiiieeeeeeeh! (lijkt wel Thailand!) Ik ben eigenlijk zelf niet echt van plan hier aan mee te doen in mijn eigen appartementje! Morgen wordt ik om kwart voor 10 verwacht bij hotel George om met Yvonne mee te kijken, ik mag gewoon in mijn vrije tijds kleding komen zodat mensen nog niet echt zien dat ik ook voor TUI werk en me dus ook niet meteen gaan lastig vallen met vragen waar ik nog geen antwoord op kan geven. Verder ga ik morgen kennis maken met de rest van de mensen op het kantoor. En donderdag ga ik op excursie; Forgotten island and Villages, klinkt wel leuk! Vrijdag heb ik weer hotelbezoeken in Nidri samen met Yvonne. En zaterdag ga ik mee naar de luchthaven en mee naar Parga en daar heb ik dan ook een overnachting. De zondag ga ik mee op info’s in Parga + daarna terug naar Nidri om daar ook hotel info’s bij te wonen. Maandag ga ik op excursie naar Kefelonia – Ithaka. En Eigenlijk vanaf de 15e mei begin ik zelf met mijn rondje! Nou ik hoop jullie allemaal genoeg op de hoogte te hebben gehouden met dit verhaaltje. Ik zit nu lekker op een terrasje bij aan het boulevard en heb net al even geskyped met Stan! Ben een lekker tosti aan het eten dus alles gaat goed hier! Het is vandaag best bewolkt maar lekker temperatuurtje. Verder ben ik vandaag (mijn 2e dag) op pad geweest met Yvonne en ze heeft me al een aantal hotels laten zien. De eigenaren zijn echt super vriendelijk en mijn engels is zo slecht nog niet! Het zijn bijna allemaal hotel die gerund worden door families wat het ook allemaal erg gezellig maakt. De accomodaties zijn echt super! Zelfde zulke mooie hotels gezien en allemaal heel mooi gelegen! Dus hopen op weinig klachten!! ;) Ik laat het even hier bij, ik heb nog veel meer te vertellen maar dat komt de volgende keer weer!
Tot snel.
Xxxxxxx Sofie

  • 04 Mei 2011 - 13:56

    Lars Van Maaren:

    Leuk verhaal Sofie! Geniet ervan! Ciao!

  • 04 Mei 2011 - 14:09

    Arno En Erna:

    Nou Sofie, dat was al een heel verhaal.
    Gelukkig dat alles goed is verlopen. Een lekker vol programma de komende dagen, maar das wel goed, kun je snel wennen!!! Heeeeel veeeel groetjes uit Oirschot. doeiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 04 Mei 2011 - 14:09

    Kristy K:

    heey meid!
    Wat ben ik blij dat je het nu al leuk hebt!!!! Super om je verhaaltje te lezen! En ben zeer benieuwd naar je komende avonturen!! Dikke xxxxx kris

  • 04 Mei 2011 - 14:29

    Paul,renie En Kids:

    Ha Sofia,
    Dat is weer echt iets voor jouw, let maar beter op je spullen hé!
    Fijn dat je het al zo gezellig en druk hebt, dan zit je er meteen goed in.
    Heel veel plezier en geniet ervan.
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 04 Mei 2011 - 14:43

    Patty:

    Heey Sofie,
    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat iedereen zo aardig is! Geniet ervan!
    Xx

  • 04 Mei 2011 - 15:19

    Kristy R:

    Haa Sofietje,

    Wat leuk je eerste verhaal! Het klinkt in ieder geval goed en volgens mij heb jij het ook nu al wel naar je zin.
    Dat vind ik fijn om te lezen.

    Ik wacht vol smart op je volgende verhaal!;)

    Xx Kristy R

  • 04 Mei 2011 - 15:33

    Berrie:

    Haa Fietje!

    Ik ben blij dat je goed bent aangekomen en dat je het fijn hebt. Leuk dat ik zo een beetje op de hoogte blijf! Heel veel plezier en succes nog!

    Ik mis je wel hoor :(

    Dikke kus van mij!!

  • 04 Mei 2011 - 15:35

    BuRcu Tekcan:

    Super leuk dat je het naar je zin hebt!!
    Geniet er maar lekker van.
    Ik ga je lekker volgen :)
    Over 2 dagen is het mijn beurt... oeee

  • 04 Mei 2011 - 15:45

    Wendy R:

    Hee Sofie,

    fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen! Alvast succes met je stage en geniet ervan..

    Veel liefs x Wendy

  • 04 Mei 2011 - 17:04

    Loudy:

    Hey Sofie,

    Fijn om te horen dat je goed aangekomen bent en dat je het al naar je zin hebt.
    Veel plezier nog daar, maar zo te horen komt dat wel goed!
    Ga je dit weekend wel missen met mww ;)

    x Loudy

  • 04 Mei 2011 - 18:22

    Tijn:

    Hee Sofietje, haha Dat van dat WC papier kennen wij nog wel van Chersonissos, wij deden er ook niet aan mee, onzin! Heb je stiekem al een Mythos biertje geproefd?
    Veel plezier
    x

  • 04 Mei 2011 - 19:17

    Evelyne:

    Ik lees het al...dat gaat helemaal goed komen met jou, Sofietje! Ga eerst maar lekker een paar weken de toerist uithangen want daarna zal er werk genoeg zijn!

    Fijn ook dat alles zo soepel is verlopen (die boarding pass vergeet ik maar even, want toen was je nog niet echt weg ;)), dat de mensen aardig zijn & dat je app goedgekeurd is!

    En dat toiletpapier. Doen ze in Turkije ook, maar een grote vent die dat wil komen controleren haha.

    Geniet ervan! xxx

    O ja, ons pap snapt nog niet veel van skype. Hij zei: 'Ik geloof dat ie vanmiddag overging, en het was Sofietje, maar ik kreeg 'm niet aan de praat'. We proberen het nog wel een keer deze of komende week! ;)

  • 04 Mei 2011 - 19:29

    Karlijn En Rob:

    Hallo lief zusje,
    Wat goed om te horen dat de eerste indrukken goed zijn!
    Ga maar eens goed bekijken wat er in Parga allemaal te beleven valt! Hoe staat het met je autootje, hebben ze daar al een oplossing voor gevonden?
    Fijn dat je al gezellig met Stan hebt kunnen skypen! Gisteravond hebben Stan en ik nog even bij mama gezeten om bij te kletsen...
    Nou ik ben ervan overtuigd dat jij het gaat maken daar. Ik ben jaloers op je hoor!!
    Geniet van alles wat op je pad komt!
    Moet je trouwens zelf koken?! Anders zal ik je eens wat receptjes doorsturen!
    Heb je trouwens je cadeautje al uitgepakt?!
    Nou hopelijk zien we elkaar snel op skyp!
    Kus van ons.

  • 04 Mei 2011 - 19:42

    Sophie Chambon:

    hee meid,
    klinkt leuk allemaal! ga je zeker in de gaten houden. heel veel succes en plezier nog!

    xxx

  • 04 Mei 2011 - 19:50

    Yvon + Sander:

    Hey Chicky,

    Goed zo snel je eerste verhaaltje te lezen. Als dat de komende maanden zo blijft hebben wij niets te klagen ;)
    Had stiekem vandaag al het een en ander van Karlijn gehoord, zo blijf ik toch beter op de hoogte!
    Tot skype!

    X

  • 04 Mei 2011 - 20:57

    Wim En Nelly:

    Hoi lieve Fietje

    Fijn dat alles zo goed gegaan is. Jij gaat het helemaal maken daar zeker weten. Jammer dat het vanmiddag niet lukte. Ben ook zo a technisch als de pieten. We proberen het nog wel een keer. Nou heel veel suczeuven en tot gauw. Liefs en een dikke kus van ons.


  • 04 Mei 2011 - 21:31

    Frank:

    Hoi Fietje

    Ik wist niet dat je ook al talent had in het schrijven van reisverslagen. Als dat zo blijft is dit het eerste boek dat ik helemaal uit lees! Fijn om te horen dat het begin in ieder geval heel positief is. Mag ook wel na zo'n spannende periode van allemaal onzekerheden. Laat ons blijven genieten van je mooie stage, pas goed op jezelf en tot over een paar weken. Frank

  • 05 Mei 2011 - 07:25

    Susan Van Grunsven:

    Heey Sofie,

    Het grote avontuur is dan eindelijk begonnen! Het klinkt allemaal heel erg leuk en exciting, geniet er lekker van. Er zal beslist nog wel meer fout gaan maar ook daar weet jij wel een oplossing voor te vinden. SUCCES.

    Groetjes
    John en Susan

  • 05 Mei 2011 - 07:42

    Marijke:

    hoi Sofie,

    Even mezelf voorstellen. ik ben marijke
    een van de bewoonsters van hofpad
    waar jullie pap werkt.
    Ik lees met veel belangstelling je avon
    turen. en wens je veel plezier in het
    mooie griekenland.

  • 05 Mei 2011 - 09:17

    Mama:

    Ha meisje, ben net terug van mij slaapdienst en dus snel achter de computer. Het is een pak van mijn hart dat je eerste indrukken allemaal zo positief zijn, maar ja zo snel laat jij de moed ook niet zakken. Misschien vanavond skypen????? dikke kus mama

  • 05 Mei 2011 - 11:59

    Simone:

    hee meid
    super om te horen, dat je het nu al na je zin hebt:D
    Wel super leuk dat je ook al excursies mag gaan doen (ben lichtelijk jaloers hahah)
    nou meis veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende verhaaltje

    xxx simone

  • 05 Mei 2011 - 19:45

    Sofie Van Den Enden:

    Hee Allemaal!
    Super leuk de vele reacties!
    En Marijke; super leuk dat je mijn reisverslag ook volgt! Ik zal zo veel mogelijk proberen hier op te zetten, ik moet alles opschrijven want maak zoveel nieuwe dingen mee, heel leuk allemaal!!


  • 06 Mei 2011 - 13:20

    Berty:

    ha die Sofie,
    een mooi vehaal van je, krijgen we tenminste een indruk hoe je het daar hebt.
    Zo te lezen is alles toppie, hoop dat het zo blijft of zelfs nog mooier wordt.
    groetjes van ons en tot het volgende verhaal.

  • 07 Mei 2011 - 13:13

    Aniek:

    Hoi Sofie, wat een heerlijk lang verhaal over je 1e dagen. Leest lekker. Fijn dat alles goed is verlopen.
    Veel plezier met al bezigheden, vervelen zul je je niet.
    Groetjes en tot het volgende berichtje.

  • 08 Mei 2011 - 09:15

    Ank:

    Ha Sofieke!

    Wat een leuk verslag en dito foto's!
    Je ziet wel alles komt goed.
    Geniet ervan!

    We missen je wel hoor!
    Groetjesxx

  • 08 Mei 2011 - 11:19

    Lisanne:

    Hee Sofie,

    Leuk verhaaltje zeg. Geniet maar heel veel van deze reis. De tijd gaat heel erg snel. Een andere vriendin van mij is net terug gekomen en de tijd is echt voorbij gevolgen.

    Tot snel

  • 08 Mei 2011 - 11:43

    Marian:


    Ha Sofietje,

    wat leuk om je verhalen te lezen en wat fijn dat je het zo goed maakt daar. Het lijkt me daar ook prachtig, ik krijg zin om er ook eens heen te gaan.

    Heel veel succes en jassoes,
    Marian

  • 08 Mei 2011 - 16:33

    Nelleke:

    Ha die lieve Sofie
    Hoe gaat het met je? Was het leuk in Parga. Je wereldje is wel een stukje groter nu denk ik zo met een hoop ervaringen rijker na bijna de eerste week. Wij missen je kwebbeltje wel een beetje hoor, maar hopen dat je het naar je zin hebt. Het is vandaag moederdag en ik ben weer verwend door mijn bambino's. Als je tijd hebt schrijf je nog maar een stukje voor ons. Groetjes en een dikke moel.
    Nelleke.

  • 08 Mei 2011 - 21:17

    Carlijn:

    Hey Sofie!

    Het ziet er echt uit als een paradijs! Heb metlichte jaloezie al jouw foto's op Hyves bekeken... :)
    Haha, en die boardingpass: Een goed begin is het halve werk, maar ach, dat houdt het spannend! Moest wel lachen om je wc-avontuur, dat ging in Bolivia ook zo en daar heb ik ook raar van staan te kijken.

    Verder veel plezier en lekker genieten! :)

    X Carlijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 48161

Voorgaande reizen:

03 Mei 2011 - 20 September 2011

Stage TUI, Lefkas/Parga Griekenland

Landen bezocht: